Julblogg #18 - juleklapp!

Julkänsla: ja! relativt iallafall...
förväntningar: mest trött och lite grinig
lussekatter: men thé?
dagens fattiga riddare: Ja det får väl bli Sudden igen då.

Idag har jag och Sudden varit ute och julehandlat klappar! Eftersom jag har en lite strängare budget iår blev det inga guldgetter eller swarowski-juveler, men det är ju tanken som räknas, och nu tror jag faktiskt att jag har lyckats handla till dom flesta.
MEN, nu kommer helvetet istället. Slå in dom förbannade jävlarna. Jag tror inte jag kan komma på något värre faktiskt, krångla med snören, svettas med papper och tejp åt helvete överallt. GAAHHH! Två, tre julklappar slog jag in i affären, och en julklapp fick en expedit slå in. Varför kan inte expediterna slå in allt istället för att låta alla stackars kunder slita i stressen med det förbaskade pappret?
Ja, det var väl dagens lyxproblem antar jag.

Vi åt på kinarestaurang, buffé. Det värsta med buffé är att man känner sig liite besviken redan vid första tallriken, eftersom man vet att man kommer att orka högst en till portion, sen är det slut på det roliga. Sudden försökte panikartat knöla ner den andra portionen i magsäcken. Sudden åt sakta, som en ko, tugga långsaaaaamt, det tog ungefär 1 timme, sen gav vi upp.

Jag är fortfarande hysteriskt mätt och supertrött. Usch, och ändå måste jag till förbaskade Ica och inkassera frukost för morgondagen. Bläh. 

Dagens lucka:
Spiderman kommer ut ur garderoben, han är egentligen ingen mindre än hela matrix-triologin!

//Ljustomten

(P.S Jag har klippt lugg, jag ser ut som grodan boll i ansiktet, men sudden tycker det är snyggt, så jag får väl behålla den då..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0