julblogg #2 - röda apan

Julkänsla: lite bättre. knark i skallen.
förväntningar: asmycket kaffe.
lussekatter: 0. men jag luktade på två igår.
dagens fattiga riddare: tvättmaskinen.


Ja alltså, eftersom jag var brutalt bakfull igår tänkte jag ligga raklång i sängen hela dagen och sjunga snapsvisor på finska. Men på något oförklarbart sätt lyckades kristin lura med mig ut ändå. Vi gick på ett födelsedagskalas hos okänd brud på skoghall, det är det andra födelsedagskalaset jag har våldgästat på en månad, det kanske finns en marknad för sånt med?
Nåväl, jag fick gratis tårta och hälsa på alla i okänd bruds släkt. Alltid något.
Började tjafsa med någon hysterisk kvinna som absolut skulle prata om mina politiska åsikter, vilket jag vägrade. "DET ÄR OARTIGT" skrek jag varje gång hon började tjata.

Efter kalaset åkte vi taxi till glada ankan. Det var lagom mycket folk på ankan, och jag började kvällen med en fanta. Folk runtomkring blev helt galna "VAAA!! DRICKER DU FANTA! VARRÅ, ÄRRU NYKTERIST ELLER?" helt förskräckta.
Efter lite fanta-mingel gick jag ut på ballen och luftade lite, och fick ett fan. En helt galen finlandssvensk tjej (jag trodde hon var från gbg halva kvällen) som tyckte jag var helt fantastiskt häftig, jag fattar inte riktigt varför. Finlandstjejen hängde efter mig som en ond skugga hela kvällen, och slängde sig på mig varje gång hon fick chansen, pussade mina kinder och kramade mina skor (nästan!). Jag fick en "speciell" tändsticksask som minne. Schysst. 


Sen bråkade jag lite med en gubbe som retade gallfebern ur mig. Han poängsatte allt jag sa och jag blev så förbaskad att jag gick på muggen tillslut.

Ja i övrigt var det en skitkul kväll, förutom att vi inte fick tag i någon taxi förräns klockan var runt tre och frös röven av oss.

Dagen lucka:
Magnus Uggla gör en "Britney" och rakar av sig allt hår.
Tyvärr blir han förväxlad med Alexander Bard hela tiden.

//Ljustomten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0