Julblogg #23 - TOMTEN SER DIG!

Julkänsla: domedagen är nära!
förväntningar: inte en kotte.
lussekatter: nej, men asmycket pepparkakor
dagens fattiga riddare: nästan hela gänget.

Nu ni! Nu är julbloggen snart ett minne blott, då kan jag börja skriva om helt onödiga o-juliga saker igen. GÖTT!

Igår råkade jag av misstag att dricka jättemånga öl. Det började med att jag och emmy tog en öl-fika lite lagom sent sådär, och då verkade allt relativt lugnt och ofarligt. Sen hade min granne lite småfest, och jag tänkte gå dit och dricka en (högst två) öl och sen dra hem och sova. Två öl förvandlades på något konstigt vänster till sju öl och katastrofen var ett faktum. Klockan elva förstod jag att jag var lurad och full, så jag sprang hem ifrån festen och somnade pang i sängen. Huja.

Imorrn blir det den vanliga visan - julmat hos moster, vägra vara tomte, dricka julmust i överdos, åka till pappa och äta mer julmat, sen blir det fest med renhornen och somna skittidigt.

Men jag säger såhär; GOD JUL!


Dagens lucka:
Tomtefar har spelat x-box hela året, och råkar i all hast glömma bort julen.
Han skyller på Grinchen.


//Ljultomten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0