stön.

På jobbet är det som vanligt, lite halvtrist och ensamt. Eller ja, trist o trist, idag var det jävligt trist. Hade en kund på åtta timmar! Fick panik och det sög i fingrarna, gjorde ett halvhjärtat försök till att klippa migsjälv, blev stubblugg och ojämna längder, blev väl sådär...




Chefen klagade på att det fattades småpengar i kassan, hon hötte med näven och pekade frenetiskt på miniräknaren. "Använd, använd!" Skämdes lite. Jag är skitkass på matte, brukar låta kunderna räkna ut vad dom ska ha tillbaka, kanske inte så konstigt att det inte stämde. Haha. Sen skulle jag försöka räkna ut hur många timmar jag hade jobbat den här månaden, fattade inget och siffrorna flöt ihop till deg så jag ringde till chefen och lät henne göra räknejobbet.

Tror jag skulle vilja ha en praktikant, vore trevligt, någon som följer efter mig hela dagarna och ställer frågor om allt och som tycker jag är skithäftig. Någon som ställer upp? Inget betalt, men du får sopa hår!


Kommentarer
Postat av: Tips - Onlinebokning

Jag tror att ni hade kunnat få fler kunder om ni hade onlinebokning. Man bokar ju lite oftare när det är lättgängligt på nätet.

Men nu är jag kanske lite partisk för jag jobbar med att hjälpa frisörer att ta emot bokningar på nätet. Har du funderat på att skaffa det?

Gå gärna in på vår hemsida, det är gratis att prova i 30 dagar.

Tyvärr är jag inte så bra på att sopa, men det finns säkert nån annan som vill praktisera hos dig. =)

/Daniel

2008-04-25 @ 11:36:58
URL: http://www.timecenter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0