Julblogg 10 dec

Julkänsla: jag dricker glögg! det är juligt.
 Förväntningar: who I am? I´m spiderman!
 lussekatter: ingen, men två igår! idag - glöggfrossa.
 dagens tomte: hustomtarna som lämnar god glögg.

Igår när jag åkte buss hände det igen! Busschaffören ålderstrakasserade mig, diskriminering! FY FY!
När jag steg på bussen lämnade jag snällt fram två tior, chaffisen tittade noga på pengarna och sedan på mig, och sen utbrast han "JASSÅ, DET ÄR SÅPASS!" Vaddå såpass? Jag ser ut som en tolvåring alltså. Frågade Mr H för ett tag sen om jag såg ut som ett barn i min vinterjacka och han svarade ärligt "ja, det gör du". Jaha. Jag får väl helt enkelt acceptera faktum att jag kommer se ut som en överväxt dvärg hela vintern, men skitsamma, min jacka är varm iallafall, det var den inte förr-förra året.

En 3-kille stoppade mig förut med orden "men gud, jag känner igen dig!" Paranoian slog hårt, varifrån då? Jag kände inte igen honom. Raggade han på mig? eller var det ett säljsknep? Jag kanske borde bjuda ut honom på middag? Eller hyra en yrkesmördare? Jag vet inte. Men han ville inte klippa sig iallafall.

Råkade som sagt deleta halva min blogg förut, helt av misstag, så nu har jag försökt återuppbygga den, lite mer anskrämlig än förut dock, vad sägs? ser det förjävligt ut eller?

dagens lucka:

kan ni gissa vem som alltid får vara tomte i våran släkt?
Konstigt att vi har tomte än förresten, det finns ju inga barn som uppskattar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0