tjänster/gentjänster

Jag vaknade klockan fem imorse av att jag vrålgrinade, jag var helt galen, och dom första fem sekunderna fattade jag inte vart jag var och blev helt förvirrad. Det tog 2½ timme att lugna ner mig lite, jävligt meningslöst eftersom jag går upp åtta, så en halvtimme fick jag knappt sova lugnt på.

Jag har stört mig lite på en grej på sistone, att folk tar för givet att jag kan klippa gratis om vissa grejer.
T.ex H bjuder mig på x antal drinkar, jag tackar och tar emot, snällt tycker jag, sen släpper han bomben och frågar hur många gratisklippningar han får för drinkarna. Va? Bjöd han inte? Kunde han inte sagt att han ville ha gratisklippningar innan drinkarna så jag kunnat tacka nej? Om jag inte hade varit frisör hade han krävt pengar av mig då istället?


Jag blir faktiskt lite förbannad när jag tänker på hela grejen, det här är mitt JOBB, jag står hela dagarna och klipper kunder, man köper en tjänst av mig helt enkelt.  jag vill bestämma själv vilka jag ger en gratisklippning till i fortsättningen, då känns det bättre. Och nästa gång någon kör typ "drink-grejen" på mig igen ska jag kräva en tjänst tillbaka,
"visst, du kan få två gratisklippningar av mig, om du skjutsar mig till Karlstad nästa vecka/
klart jag kan klippa dig gratis, men jag hörde att du var golvläggare, kommer du hem till mig i sommar och lägger in nya golv då?"


/Later folks!

Kommentarer
Postat av: Emma

Gloria?

2008-12-12 @ 09:12:22
URL: http://ladychampagne.blogg.se/
Postat av: apan

hahahahahah! Gloria? glooria??

2008-12-12 @ 09:27:40
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Evelina

Nej du jag kan lungt säga att jag förstår dig. Shure om man kommer överens om det innan men inte droppa så.. :/



blubb blubb

hoppas folk lär sig :)

2008-12-13 @ 04:46:28
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0