dyskalkyli

Ända sedan jag var liten unge har jag aldrig förstått matematik på något plan. Mamma sa alltid att "vill jag så kan jag", men nu när jag är äldre har jag fattat att det inte går ihop. Jag kan fortfarande inte räkna. Jag kan knappt se skillnad på tusen spänn och tiotusenspänn, eller hundratusen. Slog fel på kassan för ett tag sen, skrev 13000 kronor. Stod och glodde som förblindad på skärmen, något stämde inte, men jag fattade inte riktigt vad, tills kunden sa till mig att det stod trettontusen istället för 1300. Jag kan inte gångertabellen, jag har inte en aning om vad bråk är, 199 - 13 spänn kan jag bara räkna ut på miniräknare. Det här är inget jag inbillar mig, det ÄR så.
Och tro mig, jag har alltid känt mig jävligt korkad. Jag lärde mig klockan när jag gick i fyran, min  lärare kallade mig en gång för "idiot" för att jag inte fattade vad  människan pratade om.
Hittade en sida om just dyskalkyli och lusläste igenom allt, sen började jag grina lite. Fan, det är ju jag på pricken! Men det känns skönt att kunna sätta en titel på det, äntligen.



vill ni läsa mer kan ni gå in på http://www.dyskalkyli.nu

Tack o bock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0