apan v.s tant

Haha, Idag kom det in en übertant  (70+ kanske) och ville låna toaletten. Hon var jättevimsig och flamsig och fnittrade åt allt. Hon var som mig och sudden som tonåringar ungefär. Det roliga var att hon inte förstod ett ord av vad jag sa, trots att jag försökte prata högt och tyyydligt.

tant: tack för lånet av toaletten!
apan: ja varsegod, ha en trevlig helg med!
tant: va? vadsadunu?
apan: ha en trevlig helg!
tant: jag förstår inte alls vad du säger, vart är du ifrån?
apan: (Högt och tydligt) KARRLSTAD.
tant: nej nu vet jag inte alls, va?
apan: KARLSSTAAD, VÄRMLAAND!

hon skakade på huvudet och gick därifrån, fnittrandes. Konstigt, så jäkla otydligt snackar jag väl inte ändå? Och sån brutalt grov värmländska tycker jag heller inte att jag har.
Tanter alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0