10.38, 20/3

10.38, tiden jag minns allra bäst på dagen. Jag vet inte varför, men tiden sitter kvar som ett klistermärke varje dag.

20/3, 10.38
Trummar på fikabordet. Dagens kaffe borde hällas in. Tittar djupt ner i kaffekoppen, fan just det, jag drack ju thé idag. Skulle ju ta det lite lugnt med kaffet idag. Igår drack jag...åtta koppar kaffe? Fan vad trött jag är, en kaffe vore ju inte fel alltså... Nej, thé idag, en kaffe efter maten. Kanske ska jag fira med lite ledigt och köpa kaffebröd? Typ fredagsfika (fast det är torsdag). Men hur patetiskt är inte det då, sitta med fredagsfika (på en torsdag) ensam arbetare i denna enorma salong.
Fan, palljävel, går ju inte att sitta på. Drar in en enorm fotölj in i fikarummet, slår mig ner. Känns inte alls bekvämt. Man kanske skulle haft en fotpall med? Hm. Ställer palljäveln precis vid fötterna, slår mig ner, känner efter ordentligt. Nehe, inte bekvämt det heller. Hämtar lite kuddar och lägger på pallen. Prövar igen, sätter mig ner.
Sådär! riktigt trevligt det här. Tar en digistive och gnager på kanterna. Fan vad skönt jag sitter! Blundar.
Hör att det ringer på klockan, jahaja, dagens första kund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0