Greenpeace

Idag kom en kille från Greenpeace fram till mig och frågade om jag ville bli hans vän. Han såg rätt trevlig ut så jag svarade ja. Tyvärr hade vänskapen ett pris med, han ville att jag skulle ge honom pengar så han kunde rädda regnskogen. Jag trodde honom inte, "rädda regnskogen, min röv" tänkte jag. Sen berättade han om isbjörnar som drunknade och skövlande träd i massor, jag frågade om han brukade åka dit, och det gjorde "vi" sa han, han sa aldrig att "han" varit där, utan "vi". Sist blev tydligen en Greenpeacebåt nerskjuten. Tjena.
Jag vägrade ge honom pengar, "för fattig" var mitt svar. Det är sant, för fattig. Han ryckte på axlarna och sa att han tillochmed hade fått med uteliggare. Då blev jag sur och gick in.

Jag har vänner som jag slipper betala, och dom vill inte rädda regnskogen, det räcker för mig.

Kommentarer
Postat av: P A T R I C I A

känner igen det där.. Sist jag pratade med dom så sa jag att ja ggör annat föer miljön, men ja gär student och har inte råd att skänka pengar. Dom blev nsätan sura >

2008-03-12 @ 11:16:41
URL: http://tinie.blogg.se
Postat av: apan

haha! vilka as!

2008-03-13 @ 19:50:40
URL: http://sugarmonkey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0