stackars onger..

Jahaja, nu tar snart ungdomarna studenten. Klänningar ska inköpas och mössor ska väljas.
Jag tog studenten för fyra år sen. Känns rejält längesen, nästan lite gammalt, ja det känns ju att man inte är tjugo längre...
Studenten skulle vara början på något nytt, slippa gå i skolan, man skulle få vara ledig aslänge och gå på bidrag och vara allmänt rik - trodde jag. Tji fick jag. Jag jobbade på Mcdonald´s efter studenten, och det var skittråkigt och asjobbigt. I två år!

Jag minns uppståndelsen runt studenten, alla sa att det var det roligaste dom gjort. Åka på flak, vara fulla som fan och bröla för fulla muggar. Jag blev asbesviken, jag och sudden var nästintill spiknyktra hela studenten och blev lite smågriniga. "Helt okej - men inte roligare än någon annan fest" satte vi som betyg.

Mamma och jag smågrälade lite om vita klänningen. Jag vägrade ha vitt, minns inte vilken färg jag ville ha, men inte vitt iallafall. Ville vara ball och häftig utan vit klänning, tillslut blev det någon slags kompromiss, jag valde en kostym istället och vita, slitna convörs. Rätt ballt faktiskt.

Ja ä inte bitter, det löste sig ändå, blev ju en relativt skaplig människa.

Lycka till i världen onger!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0