bussexpert

Jag antar att jag snart kan titulera mig som en proffesionell resenär. När man åkt buss, fram och tillbaka, tillbaka och fram ett par gånger börjar man förstå lite knep hur man hamnar på en bra sittplats, och vi alla vet ju att en bra sittplats alltid är fönsterplats. Har man otur och hamnar brevid någon okänd med plats ut mot gången är det alltså helt kört.
- var i tid, släng in grejerna fortsomfan i bagageluckan och kuta fram till kön.
- hamnar du långt bak i kön kan du alltid knö dig före, diskret dock! Kommer någon på dig kan du alltid säga att du inte riktigt såg vart kön började.
- sätt dig så långt bak du kan, eller så långt fram du kan i bussen. Det är alltid mellanplatserna som blir tagna först. konstigt nog.
- fejksov varje gång det är dags för en ny hållplats. Ingen väcker en sovande människa, då går dom hellre förbi.
- om någon mosar ner ryggstödet mot dina knän, skrik så högt du kan och gråt lite, skyll på en gammal knäskada.
- sov på riktigt om du kan! Ingen bussresa går så fort som när man sover. Och jag sover alltid så förbannat gött på bussen.


Lars brundin är min idol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0