frisörer...

Det finns en uppsjö med just frisörbloggar. Jag fattert inte. Hur orkar man ta med sig jobbet hem? Sitta och skriva om just hår, hår, hår, och hårprodukter. Frisörer är nutidens bögar, alla vill ha en frisörkompis. Och alla vill veta allt om hår. Det finns överdrivet mycket frisörer i sverige, frisörer verkar vara något utav ett statusyrke, den glamourösa drömmen. Man är alltid snygg som frisör, och man gör folk snygga.
Tyvärr är det just dessa privata frisörskolor som sätter kolestrol i frisöryrket, varenda jävel kan bli frissa om man pungar ut med minst 50 papp. Sen fattar dom inte hur jävla svårt det är att få jobb efter utbildningen. Och alltför många klipper svart, eller jobbar svart. Stackars frisörbranchen, om 10-20 år kommer varannan tjej vara frisör och stå där, med byxorna neddragna. Ja herrejävlar...
Jag har faktiskt haft tur. När jag är färdig här kommer jag att ha ett fantastiskt fint CV! Och imorrn kommer praktikant-tjejen och ska prata lite med oss. Jag kommer att ha en underordnad! Jag kommer att få storhetsvansinne! Haha!
Funderar eventuellt att skaffa mig en sån där ridpiska och slå henne på fingrarna så fort hon gör fel. Moahaha!! Näerå...blir fint med lite säl-skap.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja har en ridpiska i källaren du kan få ;)

2008-11-13 @ 10:52:45
URL: http://ladychampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0