Banken

Spännande idag. Var på banken för att tjata till mig en ny sån där internetdosa (high tech power!). Bankkillen jag snackade med var helt övertygad om att jag behövde ett sparkonto. Jag påpekade att jag inte hade några pengar att spara eftersom jag är en fattighjon. Han gav sig ändå inte "amenassåå...vettu om du lägger undan 500 spänn i månaden i ett år...då haru typ.öh...sextusen spänn till sommarn vettu!" Blev lite sur men svarade artigt att jag skulle tänka på det. "amenassåå...vettu, dä ä ju viktigt o tänka på framtiden med vettuasså!" Karljävel! "när jag blir rik", kontrade jag med och joggade ut därifrån.

Strövade runt en sväng på stan för att hitta den här trevlig löpsedeln.


Ja fattert, är inte född bakom Stora Enso direkt.  Inte undra på att han ville att jag skulle spara pengar! Karljäveln ville råna mig! Tur att det finns sparbössor i grisformat. oink oink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0