old spice.

I förrgår hade jag en kund som berättade att hon hade jobbat på min salong för 50 år sen. Hon sa att den såg ungefär likadan ut nu (skitful m.a.o).
Hon hade jobbat som frisör i hela sitt liv och berättade massvis med spännande grejer. När hon jobbade på "min" salong jobbade hon för en "fru andersson" som var ett as, andersson ville att frisörerna skulle klippa på en kvart, annars blev hon skitförbannad.
 Efter att ha jobbat ett par år som frisör så tog hon ledigt en tid för att hon började hata tanter, hon sa att hon fick rysningar bara av att se en tant. haha!  Sen så sa hon att hon aldrig färgat sitt hår, det tyckte jag var jättekonstigt.
Förr i tiden var hårfrisörskorna kända för att klippa så dåligt att många damer föredrog att gå till herrfriseringen.
Hon berättade även att hon pluggat på samma utbildning som mig! Fattar ni, det var jag som gammal tant! ballt.

Jaja, ni fattar, jag tyckte såklart det var vrålballt. Frisörer brukar inte hålla så länge i branschen, så jag blev mäkta imponerad.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Hahahaha "fick rysningar av att se en gammal tant" lövely!

2008-10-09 @ 02:30:22
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha ja de va rätt ballt faktiskt =)

2008-10-09 @ 08:52:36
URL: http://ladychampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0