chefstjafs

Träffade chefen idag. Var som vanligt, jag tjatade om högre lön, han blev grinig och förklarade varför jag inte kunde få högre lön (blablabla,jagharhörtalltförut). Jag blev ännu mer förbannad och hotade om att dra in facket. Chefen tyst. Jag högröd.
 Sen pratade han i en halvtimme om något totalt oviktigt som jag redan har glömt bort. Jag är fortfarande sur.
Just nu är enda anledningen till att jag stannar att jag inte har något bättre för mig. Har ingen större lust att åka tillbaka till värmland och vara arbetslös. Missförstå mig rätt, jag älskar mitt jobb, men jag hatar lönen., den är så pissljummen att isbjörnarna smälter. Hade jag fått en schysst lön hade jag nog mått som kungen i djungeln, men det verkar inte bli bättre.
Sen berättade jag att jag ville ha ledigt jul-veckan. "mjaa....mjooo...vi får se, många kunder då" sa han. Då ballade jag nästan ur och sa "nejnejnej, jag kommer ha ledigt då."  Punkt. Lite måtta får det vara.

Kommentarer
Postat av: hanana

Go Lina!!

You better be back for X-mas=) Sag till chefen att jag sa det..!

2008-09-25 @ 19:31:36
Postat av: apan

awwww!! klart jag ska, han kommer att bli sketarädd!

2008-09-25 @ 20:45:44
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Tony

Exakt vad består det där blablabla:et som du hört förut av?

2008-09-25 @ 21:40:36
Postat av: apan

tony: ja, att företaget skulle gå i konkurs o sånt där. bara massa skitsnack.

2008-09-26 @ 09:30:22
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0