I(min)mage

Idag när jag och Hannill ramlade runt på stan såg jag massor med modemänniskor. Tycker det är spännande med modemänniskor eftersom dom bygger en image enbart baserat på deras utseende. Har man rätt pjucks, rätt brillor och tajta byxor kan man komma hur långt som helst. På krogen syns dom, och brudarna eller hanarna sitter och flåsar i flockar. Herregud. Sen om människan är trevlig eller inte är en helt annan sak, dom har ju snygga byxor!

Såhär ser en modemänniska ut (hona):
- tajts. Eller leggings, finns ju i massa spännande färger nu! Dom hippaste kvinnsen har dom som ser ut som jeans.
- skor i tygmaterial. Alla har dom, inklusive jag. Jävligt sköna dock.
- fladdrig överdel, lite lätt och ledig sådär.
- slarvigt gjord knut högt uppe på bollen. Fattar inte hur dom gör det.
- skinnjacka med mudd. ALLA har dom.
- vrålstora solglasögon.
- någon matchande sjal.

Och så ser faktiskt ALLA ut, det är fan sant! Gå ut och kolla själva! Vad hände med mångfalden egentligen?
Egentligen tycker jag att det är rätt snyggt, men jävligt tråkigt, faktiskt.

Tror jag ska satsa på en neonfärgad hatt (eller katt), och använda båtskorna igen. Bara för att känna mig lite speciell och udda sådär...

Kommentarer
Postat av: Anna Kaagaard Kristensen

Sant som fan, de ser ut som en skock med får, man kan inte skillja den ena från den andra. Jag är faktiskt inget stort fan av den klädstilen, tråkigt ser det ut.

2009-04-09 @ 15:20:10
URL: http://annakaagaardkristensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0