Mina nördiga vänner.

Jag tror inte att jag har en enda vän som inte har ett nördigt drag. Det har väl sin charm - såklart.

Emma kommer till mig ikväll, och hon har frenetiskt skickat paranoida sms hela morgonen om att hon ABSOLUT INTE FÅR MISSA HOCKEYN! Hon ska se hockeyn till vilket pris som helst. "Såg du hockeyn igår Lina? Du skulle sett! Sverige vann så jävla snyggt mot USA". Och så lät hon nästan lite darrigt lycklig på rösten, lite drömmande sådär. Hahaha!
Jag förstår henne lite, vad är hockey mot en sketen brasa lixom?

Sen har vi Sudden som är mer eller mindre besatt av WOW (desamma gäller hennes pojkvän och hans kompisar). Dom kan sitta i timmar och diskutera den nya svärdsabeln, eller flygande hästar, eller vad det nu kan vara.

Har även andra polare som ägnar sig helhjärtat åt rollspel (nej, inte den snuskiga sorten). Och det förvånar mig lite faktiskt, är det så roligt egentligen? Jag o sudden prövade en gång, och då har jag för mig att vi förstörde halva spelet. haha! Men vafan, nåt måste man roa sig med?

Nördligan:
Sudden - wow fantast
Emma - hockeyfantast.
Hannill - jobbar på BK (det är faktiskt liiite nördigt)
Emmy - är lika paranoid som mig och har bacillskräck.
Kristin - pluggar på universitetet. Och gillar barn.
Bengan - bor i skövde. Behöver jag säga mer?

Sen vet jag vad resten av er sysslar med, NI ÄR NÖRDAR! JO! DET ÄR NI! Fast på ett bra sätt. jag gillar nördar, uppenbarligen.


Så, ge mig min dom, vad har jag för nördigt drag? Eller är jag den enda som är renblodigt helball?



(extremgammal bild, och nej, det är inte pungkulor jag har i näsan, körsbär tror jag)

Kommentarer
Postat av: Kaka

Hm nörd-Lina.. Erik säger din humor, men jag håller inte med. Men du är nördig för du snusar. Haha, "Öh, snusnörd" säger Erik och låter som han är 15 igen.



Btw: "Sen vad jag vad resten av er sysslar med" är en konstig mening du har i inlägget.

2009-04-30 @ 13:57:16
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

ja! jag har en snustörr humor. ;D



oj! det ska stå "sen vet jag vad resten av er sysslar med"

2009-04-30 @ 14:33:53
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0