apans stajlingsskola.

Det var då ett jävla tjat om mina frisörskills. Här bjuder jag för första gången på en stajlingsskola, så att ni kan få eran egna "ap-coola" look hemma!



1, börja med att kamma håret när det är lätt fuktigt. bra att kamma håret.

2, Häv sedan i valfri mängd ocean sprizz (saltvattenspray) i hårbotten.

3, Nu börjar det roliga, FÖNINGEN. Fönar jag inte mitt hår blir jag lockig som en kamel. Föna gärna med borste, åt motsatt håll (där du vill ha volym alltså i rötterna!)

4, sådärja, nu börjar du komma någonstans, och har du följt alla mina steg korrekt ser du antagligen ut sådär. rädd och fluffig, men du är på väg åt rätt håll! sluta inte kämpa.

5, platta hela håret. Förhoppningsvis har du inte lika tunna toppar som jag (resultatet av bärsärkargång med urtunningssax)

6, det kan hända olyckor med plattång, som att råka dra den för många varv runt halsen. FEL, då fastnar du och kanske dör.

7, platt men glad, räds ej! med lite fibervax kommer du långt (detta från wella sp).

8, tupera tupera tupera. börja i rötterna och dra som fan. sen sprayar du, EFTER tuperingen.

9, kamma ner fluffet och voila! ap-coolt!

Kommentarer
Postat av: Rikard

De va ett jäkla projekt... min frilla e lättare. Duscha (eller inte), dra i lite hårmojs (köpt på ICA). Snurra runt lite. Tvätta händerna. Klart!

2009-08-10 @ 16:14:43
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV; tack så mycket :D är sjukt nöjd själv, gillar hans retusch-stil! hahah jaa.. jag förstår lite vad den personen mena med "transvestit" för det ser så "perfekt" ut liksom i den retuschen^^ men jag tyckte det var så roligt framfört så jag svarade lika roligt tillbaks :P



vilket roligt inlägg hur du fixar håret XD du skriver väldigt kul! inte många som gör det :))

2009-08-10 @ 18:32:37
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Haha nice guiding, men saltvattenspray - VAD är det och VAD är det bra för? Blev himla nyfiken och köpsugen ^^

2009-08-10 @ 19:15:47
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: apan

rikard: haha, ja men du är ju karl oxå!



elina: haha, nja, jag håller inte med ändå! du är snygg, inte transvestit-snygg.

och tack förresten!



sandiza hotpants: sv: saltvattenspray gör håret lite mer...öh.. ja vafan säger man, strävt och lättare att fluffa upp, lite samma effekt som med det där "dust it- pudret" som alla fick dille på ett tag. mer volym bäjbä, mer volym!

2009-08-10 @ 19:52:31
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Therése (Heartcore)

Ap-skön guide :D

2009-08-12 @ 12:08:36
URL: http://www.heartcore.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0