Vart var du ifrån?

Folk frågar mig ofta vart jag är ifrån och jag har börjat inse att jag knappt kan svara på den frågan. Är jag på okända marker nöjer sig folk oftast med "karlstad" eftersom dom inte vet vart alla småbyar är i värmland.

Okej
1. uppväxt i gult hus i Alster. flyttade därifrån när jag var...13.
2. flyttade till Haga i stan. bodde där i två år.
3. flyttade mot muta (moped) till skoghall och bodde där tills...öh... jag var 21. (kanske 22)

efter det har jag bott i östersund, västerås, och nu skattkärr.

Brukar säga att jag är från skoghall. Men då börjar folk tjafsa om vilken jävla skola jag gick i. "nej jag gick på norrstrandsskolan" och så blir det jävligt krångligt och jag blir förvirrad, och alla andra blir förvirrade och jag glömmer bort mitt namn.
Ska börja säga att jag är landsflykting, mindre krångel då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0