Saru?

Idag är jag faktiskt mer eller mindre döv, trots min dövhet känner jag mig väldigt ljudkänslig, jävligt orealistiskt, är det för högt ljud på så får jag ont i öronen, är det för lågt, då hör jag ju inte.
Ibland är jag döv trots att jag inte är förkyld, i söndags ringde t.ex Ansan som är skånsk, jag hörde ungefär 50% av samtalet, och skånigheten försvårade det dock lite, jävlar vad sånt där är jobbigt, man säger "va, va? VA?" ungefär fyra gånger på raken, då märker man att människan blir förbannad, det är i det tillfället jag börjar gissa. Då chansar jag bara hejvilt och slänger in ett "ja/nej". Brukar aldrig sluta bra, antingen tackar man ja till något man helst vill undvika, eller så svarar man fel på en fråga. T.ex:
"Tycker du min nya tröja är ful?"
*lång tystnad*
"ja."


Pinsamt. Bättre att inte svara alls isåfall, så får dom gissa sig fram till vad man tycker istället.
"Tycker du min nya tröja är ful?"
*lång tystnad*


Mår ännu sämre idag, döv och snorig, lite febrig med. Kommer bli en bra vecka det här, känner det på mig!

Kommentarer
Postat av: Kreten

det är jobbigt att höra dåligt dels för att man anstränger örat mer, så det är inte alls konstigt om du blir irriterad, trött och ljudkänslig

2009-02-11 @ 22:56:52
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: apan

kreten: fan, du är smart du! ;)

2009-02-12 @ 10:34:34
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0