Flytta.

1 april. Då kommer jag återigen återvända till thedarkness; karlstad. Ska bli skönt att slippa tjatet om min dialekt. Men jag har väldigt blandade känslor. Är livrädd för att jag inte får tag i något jobb tills dess, och hittar jag inget jobb så måste jag flytta igen. Känns ännu pissigare. Flytta flytta flytta, jag vill flytta hem, jag vill ha en fin liten lya i karlstad, och en fin liten lön, och en fin liten nakenkatt, och fina möbler. Ett ordentligt liv alltså. Är så otroligt trött på att vara fattig. Jag har varit fattig så jävla länge nu, flera år, och jag skulle kunna hugga av en arm (nja, kanske en liten del av min lilltå..) för att få en lön över tio papp. Ett vanligt jävla liv. Helst med en normal chef (fast det kanske är för mycket begärt?).
Sen är jag rädd för det här med, a; jag får ett jobb, en bra lön, en nakenkatt, ett vanligt jävla liv alltså. Men så börjar det klia, och jag flyttar pga rastlösheten. Och då sitter jag där igen, någonstans i mellansverige och idoliserar Karlstad som världens bästa stad. Igen. Hoppas inte.

Håll alla era tummar för mig! Låt mig få ha lite tur för en gångs skull!

Kommentarer
Postat av: Kreten

kul att du ska flytta hem :D

2009-01-21 @ 10:52:46
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: Evelina

Håller iaf tummarna för att det ska gå bra för dig och att du ska få bra med tur så du får som du önskar.



Men vad tycker du om att göra tex extrema frisyrer och så? För jag tror ( inte någon överdriven koll på detta ) att det finns ett behov av duktiga frisörer till foto och sådant. Nu har jag ju iof ingen aning egentligen om vad pris för sådant ligger på eller så.. men jag tror ju inte det är helt pissigt betalt. Och vad jag har förstått det som är du ju rätt haj på det där med smink och att kunna båda delarna kan ha stora fördelar.

Det är iaf något du kanske skulle kunna ha på sidan om och dra in lite extra cash.

2009-01-21 @ 14:21:16
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Räv

Jaa, Lina kommer till karlstad \o/

2009-01-21 @ 18:19:19
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: apan

kreten: jovisst! bara jag får ett kneg först!



evelina: tack så hjärtligt! extrema frisyrer? menar du typ uppsättningar o sånt? det gör jag helst inte, tycker det är skittråkigt. lite synd, men nja, inte min grej, är inget vidare bra på det ändå. men det var en bra idé!



räv: yey! :D

2009-01-21 @ 19:14:46
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0