suck.

ringde till chefen idag.

apan: hej, jag fick inte min lön idag.
chefen: jasså, va? är det redan den 25:e?
apan: nej...men på söndag, och jag skulle fått lönen idag!
chefen: jahaja...men då får du den på måndag.
apan:  DET ÄR INTE MITT JOBB ATT FIXA SÅ ATT LÖNEN SKA KOMMA I TID! DET ÄR LITE TÖLIGT ATT ALLTID RINGA OCH PÅMINNA DIG!
chefen: ehh...eh... har banken öppet imorrn?
apan: nja...tror inte det.
chefen: men då får du den imorrn på kontot.
apan: suck...

jävlar vad trött jag blir.



Idag har jag ringt till frisörföretagarna och tölat en massa. Det visade sig att chefen faktiskt är medlem där, och då kan det ju gå jävligt illa för henne, om jag nu gör någonting åt saken. Är man medlem i frisörföretagarna måste man betala ut lön enligt avtal, och det gör inte hon. Dom sa iallafall att om jag ville göra någonting så stod dom helt bakom mig. Jag blev så glad att jag började grina. Kändes skönt att höra det, att någon står bakom mig, håller med vad jag säger och tycker att det är vansinne att tjäna så lite som jag gör. Jävligt skönt.

Kommentarer
Postat av: Sara Hell

ja jag står fan också bakom dig i den frågan!!! :S

2009-01-23 @ 20:40:36
Postat av: Räv

Betalar inte hon ut lönen i tid så behöver väl inte du arbeta i tid heller, om man ska var barnslig. Men sätt dit henne om du ändå ska sluta, lite jävlig ska man vara ;)

2009-01-23 @ 23:30:24
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Da-nn-e

Döda henne lite varje dag. Sådär lite bara. Eller allt på en gång, verkar inte vara den bästa personen till att leka chef.

2009-01-24 @ 03:46:36
Postat av: apan

sara h: fan vad bra! då är vi en enad front!



räv: haha, jo precis. först ska jag ta upp det med henne och kräva högre lön, annars går jag vidare med det till frisörföretagarna. pfft.



danne: ja, börja med att hugga av en arm lixåm... hehe.

2009-01-25 @ 13:38:25
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0