gemenskap.

Det är tur att jag har så jävla snälla polare, igår kom Bengan och hämtade mig och vi drog till la stada och mysade hos Emmy lite. Jävligt schyrre. Var übermysigt och vi hade väldigt intellektuella samtal.

apan: jo igår blev jag skithungrig och åt...fyra korvar med bröd. Och jag gillar ju verkligen korv. Men vi hade ju ingen rostad lök, och det var ju synd, men lite bra ändå, man får ju så jävla ont i gommen av rostad lök!
emmy: jaa... jag gillar sånt där gurklet på.
apan: Uhhhh! gurksallad?
emmy: nej nej...eh..gurkmajonäs?
apan: gurkmajonäs? inte gurksallad då? det är ju skitäckligt.
emmy: nej. gurkmajonäs.
apan: aha...kanske hade varit smart att ha den rostade löken UNDER gurkmajonäsen då? Då dämpar det fallet lite, mot gommen alltså.
emmy: nej, men det förstör ju smaken då. och blir kletigt.

som synes, väldigt djupa samtal. Men det tåls ju att testa, är dock fortfarande lite osäker på just vad gurkmajonäs är.

Och sen började vi prata lite om vad vi har gemensamt, vilket antagligen inte är mycket. Men vad menas med gemensamt egentligen? Gemensamma intressen? eller gemensamma värderingar? Jag vettefan. Har en kompis som jag antagligen har lite gemensamma intressen med, och det är nog sudden isåfall.
Men fan vad tråkigt det vore om vi alla gillade samma saker egentligen. Då hade det ju knappast blivit några åsiktskrig eller vidare diskussioner överhuvudtaget.  Gillar att vi är så olika, lite som spice girls.


emmy mosar ananas.


bengan är suddig.


lot´s of gött.


trött.

Kommentarer
Postat av: A m a n d a

Gud vad gott med vattenmelon :D

2009-07-26 @ 15:54:20
URL: http://amandahede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0