bratz

Mini-stureplan finns i Karlstad! Eller nja, inte långt utanför. Hammarö. Hammarö. Hammarö. Där bor alla fina kidzen. Hammarö är precis vad det som det låter - en ö. Precis brevid hammarö ligger skoghall (som tillhör samma ö?), skoghall och hammarö är egentligen varandras raka motsatser, skoghall är fullt av arbetsfolk, raggare, slödrivare, fyllon, och Stora Enso. På Hammarö bor Christer Sjögren, behöver jag säga mer egentligen?
Nåväl, när jag satt på bussen till skoghall, woodhall idag, tog bussen en omväg via hammarö. Bakom mig sitter ett par ungdomar och skryter om vilken som skulle ha dyrast kostym på studenten.

brat 1; jorråassåee...ja vet precis vad jag kommer att få på studenten, en svinfin kostym för typ...12tusen, för det fick ju brorsan...och så ett checkhäfte av morfar a´la 5000, och så kommer jag väl få en del av mamma o pappa, plus lite tusenlappar härodär.. HÖHÖHÖ.
brat2: ah...najz... Jag vet inte vad jag ska ha för kavaj? Filippa K eller Hugo Boss typ?

Och sådär höll det på. Jag var nära på att vända mig om och skrika "HÖRRNI DRETONGER, HAR NI INTE HÖRT ATT DET ÄR FULT ATT PRATA PENGAR?" Och vet ni vad det värsta var? Dom hade lagt till en liten accent av stockholmska. Stockholmska i värmländsk dialekt låter ungefär lika illa som att stoppa katten i micron. Herregud. Skjut mig.  


Kommentarer
Postat av: Sara Hell

"skjut mig" är mycket troligt det bästa uttrycket som finns! jag använder det flitigt till min omgivnings stora förskräckelse, haha, folk är så känsliga!

2009-05-13 @ 22:28:35
Postat av: Emma

Hahahaha den där konversationen hade ja velat hört :P

2009-05-14 @ 08:24:44
URL: http://ladychampagne.blogg.se/
Postat av: bröllopsbloggen

Hej, mitt sociala experiment bröllopsbloggen har nu funnits i en vecka och redan nu har tusentals besökt bloggen.

Jag vill gifta mej min plånbok säger annat så nu är bröllopsbloggen startad där jag söker privat personer företag som kan hjälpa mej förverkliga min dröm...



kan du hjälpa mej??

kanske en länkning eller följa mej på min resa...

allt räknas! tillsammans kanske vi lyckas



kram

2009-05-14 @ 08:30:40
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: apan

sara h: haha, eller hur? skumt, i usa gjorde dom ju tillochmed en serie med det namnet!



emma: eller inte? ;)



2009-05-14 @ 11:26:01
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0