7 synder.

Känner för att avverka minst 6 av dödssynderna idag. Eller det kanske jag redan gjort? Varför finns det dödssynder egentligen? Jävligt konstigt och onödigt. Tur att man inte är katolik.

Var ute på en dunderpromenad imorse, tror det tog 1½ timme eller nåt, inklusive fotdopp i vänern. Kallt i helvetet. Fick håll med, varför får man håll tror ni? Frågade brorsan, han trodde det berodde på andningen, och då blev det fan ännu värre eftersom jag bara tänkte på hur jag andades hela tiden. Och det kan ju inte ha nåt att göra med mat, eftersom jag inte ätit nåt. Däremot drack jag ju kaffe? Jaja, skitsamma.
 Är jävligt avundsjuk på brorsan förresten, han är så jävla duktig! har gått ner 7 kilo eller nåt!
Sen har vi gjort lasse. Jävla gott alltså! Åt asmycket sallad till, hälsosamt, minsann.

Jag har äntligen fått arbetsgivarintyget!! JAAAH! Äntligen kan jag skicka in alla papper till alfakassan. Fan vad bra. Funderar på att hämnas på chefen nu när hon skickat alla papper jag behöver, skicka hundbajs på posten? förbannade tant!
Hoppas verkligen jag får pengar snart, har knappt handlat nåt på... två - tre månader. Är så extremt mycket onödigheter jag verkligen vill ha. Typ en ny kjol, mascara, öl. Ja ni vet, det vanliga. I want it all, fast vafan, vem bryr sig egentligen?
vill hångla lite oxå.

Sådär ja, fick jag med alla nu?

1. Högmod (storhetsvansinne, fåfänga; eller åtminstone övermod; Hybris) - superbia
 2. Girighet - avaritia
 3. Vällust (otukt eller begär) - luxuria
4. Avund - invidia
5. Frosseri - gula
 6. Vrede (I vissa fall även hämnd) - ira
7. Lättja (likgiltighet)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0