fördomar.

Fördomar är egentligen ett rätt så uttjatat ämne. Ingen vill ha dom - men ALLA har dom. Går inte att komma undan, hur pretto och pk man än vill vara.

Okej, här kommer mina:

- skitsnygga indian-mode-tjejerna. Alltså modebloggsbrudarna. Ni vet, dom är skitlånga, skitsmala och skulle kunna entra vilken catwalk som helst, bara sådär. Och så är dom SKITSNYGGA. Det stör jag mig inte på, det är kläderna jag blir vansinnig av. Dom kör hela det där hippe-indian-temat, lite fladdrigt, bohemiskt, rufsigt hår, man skulle kunna tro att dom vaknade upp och bara drog på sig något i rena farten.
Så är det INTE, det är så utstuderat, och konstnärligt, rufset i håret tog 45 minuter att fixa till, och det där "naturliga" ansiktet är resultatet utav mycket mycket smink. alla tjejer vet att det är så, det tar fan mycket längre tid att sminka sig skitsnyggt och naturligt än att spackla på som vanligt. Hatar dom!!

- invandrarfördomar. Okej, det här kommer låta konstigt, men när jag är ute och spatserar och ser ett gäng invandrare sitta och mysa på en bänk blir jag alltid lite nervig. Tänker alltid vad dom tänker om mig. Att jag ser konstig ut, och kanske slampig för att jag tvingar in mina falukorvsben i kanske lite för korta kjolar.
Dom kanske skakar på huvudet, suckar högt och säger till varandra (på ett språk jag inte förstår) "Jisses, vart är vägen på väg?"


Allt var mycket värre innan jag blev frisör, då var jag skeptisk till det mesta. Men efter ett tag så bryr man sig inte, eftersom man får höra så extremt mycket skit.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0