Apan testar:

PRE SPORT!




Detta kallas även "stretcha" bland kunnande kretsar. Den första bilden längst upp till vänster tyder på något jag helst vill kalla för "pepping" (skall ej blandas ihop med "petting", som är något helt annat).
Ni ser alltså undertecknad i grundläggande position där jag bland annat "tar i".

Andra momentet i "stretching" är alltså att "sträcka ut" benet så mycket som möjligt. Är inte helt säker, men jag tror det har något med senor och eventuella muskler att göra.

Tredje steget ser ni inte riktigt, men jag sitter i s.k lotusställning. Även det har att göra med muskelsträckning.

Och sist men inte minst ser ni det misslyckade försöket till att ta foten bakom huvudet, gick väl lite sådär.


Nu är jag färdig för att gå ut och "sporta".


LYCKA TILL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0