Religion.

Religion har alltid varit ett av mina favoritämnen. Det är ett av dom ämnen jag verkligen skulle vilja plugga mer om, tror tillochmed att jag valde samhäll som tredje val till gymnasiet, för att dom hade en inriktning med religion. Då trodde folk att jag ville bli präst. Det ville jag inte.

Men religion är sjukt intressant! Det är ett extremt brett ämne, och egentligen inte något man borde diskutera på fester tillexempel, då hamnar man fan alltid i bråk.

Sist så satt jag ju o halvbråkade med en tölig student om Islam, jag försökte förklara att Islam egentligen är en ganska så fin religion, beroende på hur man tolkar det. Det fattade inte han utan satt och bedyrade att Buddhism var så vackert. Varav jag påpekade att minst hälften av alla svenskar gillar Buddhism (så fint att man återföds lixom). Ironisk att grundaren till Buddhism var muslim från början och tog inspiration från Islam. hehe.

Skitsamma, anledningen till varför jag inte lägger ner mer tid till att skriva om sånt här är för att jag är betydligt bättre på att prata än att skriva, när jag skriver brukar jag alltid lyckas trassla in mig på något vänster, så jag låter hellre bli.

Själv har jag alltid velat vara troende. Det är så fint på något sätt. Tro på ett liv efter det här, och kyrkor och allt sånt där. Samtidigt så kan jag inte tro på Gud. Jesus fanns säkert, men han var antagligen bara jävligt bra på att tala, ge folk hopp. Som en politiker ungefär.

//kärlek och ost åt alla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0