Dag 09 – Min tro

UJUJ! det här skulle jag kunna skriva en mindre avhandling om. Älskar religioner och ämnet i sig. Intessant. Vet inte hur många gånger jag har suttit och tölat om Islam på fester. Partydödare dock.

Men ok, såhär tror jag;

Jesus har säkert funnits, däremot tror jag att någon duktig diktare överdrev ett par kilo när bibeln skrevs. Jesus var antagligen någon slags missionär och säkert vrålbra på att prata för sig. Ungefär som dom där jävla 3-försäljarna som står och kränger mobiler på gatorna.

Och själva troendet i sig är ju en fin tanke. Folk har alltid velat haft något att tro på, vadsomhelst, däremot är det inte särskilt logiskt eller realistiskt. Tyvärr. Men jag har alltid velat tro, försökt att tro på någon slags större kraft, men nja, har väl gått sådär.
Under flera års tid bad jag faktiskt till gud varje kväll. Ungefär såhär lät det;
Käre gode gud, kan du inte göra så att jag får en fin moppe i födelsedagspresent?
Käre gode gud, kan du inte göra så att jag blir smal?
Käre gode gud, kan du inte göra så att jag blir miljonär?


Ungefär i de stilen. Fast jag fick ju aldrig dom där miljonerna ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0