journalistfesten.

Var på fest igår. Alla var journalister och jobbade på NWT. Jag frågade vad man tjänade som journalist och dom klagade på att det var så kasst betalt, bara 20 lax eller nåt. Höll på att bajsa på mig.
Försökte flika in att jag skulle bli en utmärkt recensent. Kan recensera allt med "tre plus". Har inga åsikter.

Råkade även måla in migsjälv i ett hörn när vi började prata politik. Sa att jag alltid röstade på miljöpartiet, men sen blev jag avslöjad när jag råkade erkänna att jag aldrig hade röstat förut. Bytte samtalsämne fortsomfan och skämdes resten av kvällen.

Tog en taxi till Koriander senare (var så kallt att jag vägrade att gå), mycket folk och halvkass musik. lasertomte-musik. Hannill skickade flörtiga sms och jag var trött och full. Svante bjöd på en vråläcklig hostmedicin. Höll på att spy. Tror även jag träffade grannen, han hälsade genom att ta mig på höfterna och jag var nära på att dela ut en rak höger innan jag såg vem det var. Är fortfarande osäker på om det var rätt person, kanske borde nitat honom för säkerhets skull?

Nu skall jag ta på kläder och röva mig bort till emmy o hämta mina grejer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0