"Lagom är bäst"

I mellanmjölksland såg jag i lördagsdimman en kvinna som stod ut från mjölklandet. Hon var alltså inte "lagom" på något sätt.

Vi gottade oss lagom åt denna s.k "modekatastrof". Inte ett enda rätt, och hon var antagligen yngre än vad jag är (dom brukar ju oftast ha koll, kidzen)
Det såg ut som om hon hade gått bärsäkargång i Babsans garderob. Glitter. Paljetter, överallt. Och pumps i metallic-blått. Det var så jävla mycket att jag inte vågade titta för länge eftersom det antagligen fanns risk för permanent blindhet av allt bling-bling.


Har tänkt mycket på henne i efterhand och det känns lite fel att ha hånat henne för att ha slaktat diverse paljettprodukter. Hon stod ut ur mängden helt enkelt. Och det funkade ju, folk vände på huvudena, tittade.
Vilket jävla självförtroende bruden måste haft! Rak i ryggen, slängde med håret, var säkert trevlig (eller inte, vem fan vet).
Hon tyckte att hon var snygg. Och det är ju egentligen det enda som räknas, eller hur?
Eller som jag sa när jag var yngre "shoot yourself and shit at others"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0