singularis plural

Firar ju snart min 25-årsdag! Och fyra år som singel. Det ni. En kille som varit singel länge är ungkarl, en tjej som har varit singel länge är "desperat". Konstigt nog.


Skitsamma, här är grejer jag har lärt mig som singel i fyra år:

- alla killar gillar foo fighters.

- killar som bjuder tjejer på öl är lite korkade (om dom inte redan har halva inne alltså), tjejen i fråga (alltså jag) brukar tacka för ölen och gå iväg. Bjur man som tjej en kille på öl så har man redan rott i hamn.

-För att undvika pinsamma situationer bör man undvika att dra tjockisskämt om sigsjälv. det är bara jag som tycker det är roligt.

- karlar är fan mer komplicerade än tjejer. Iallafall mig. "ja" betyder "ja", "nej" betyder "nej" och "fan vad snygg frisyr du har" betyder inte att jag vill ligga med dig (varenda gång).

- Dåliga
raggningsrepliker har aldrig funkat. Inte heller "smygaren", dvs, killar som "smyger" upp bakifrån när man dansar och lägger händerna på höfterna, lite diskret sådär. Det är jävligt svårt att missa, tro mig.

- Att prata om bajs på första dejten är inte heller någon höjdare, något jag alltid glömmer bort.

- Man ska vara jävligt försiktig med ironi första gången man träffar någon. Det där med att jag är jävligt lik Pamela Anderson är alltså ett skämt. Trots att alla säger det.

-Man ska aldrig prata om sina ex. Det visste ni nog redan, men ändå.

-"ÅHHH, DU ÄR SÅ KONSTIG, MEN PÅ ETT CHARMIGT SÄTT" funkar inte heller. Mamma får dock gärna säga att jag är "speciell, och inte riktigt som alla andra barn"

-Bju alltid bort sista köttbiten. Då tror folk att du är "generös".






Kommentarer
Postat av: Magnus

Vad sägs om:-"Åhhh, du är så charmig, men på en konstigt sätt" ?

2010-01-15 @ 20:58:14
URL: http://magnusevangeliet.blogg.se/
Postat av: apan

haha!! den är nästan bättre.

2010-01-16 @ 10:50:00
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0