Tandiz

Har nästan druckit en köpp svart kaffe! Svart alltså! sensation! Brukar få panik om inte mjölk är inblandad, men det här gick ju rätt bra.

Ser ut som en hamster i ansiktet (måste fan sluta dra liknelser med djur hela tin!), min högerkind är ovanligt stor alltså. Det är mina förbenade visdomständer som ställer till med besvär, och ont som fan gör det oxå!
"Men gå till tandis då!" säger ni.

Nej, alltså, jag vet ju bara vad tandis kommer o göra ändå, spola rent och skicka hem mig med en fetestor räkning. Finns inte så mycket dom kan göra åt visdomständer när dom inte växt ut.

En gång var det en tandläkare som grävde i min mun utan handskar. Han hade ätit apelsin. Jävligt äckligt. Då bytte jag till privattandläkare. Privattandläkaren råkade nästan dra ut fel tand och jag fick vackert gå hem med bedöving i hela käften. Hehe.

Kanske borde gå till tandläkaren ändå. Har inte vart där på sex år. Fan.




Har ni sett "tandläkaren"? Om inte, gör inte det.  Var ungefär lika lyckat som att se "Alive" en vecka innan jag skulle flyga för första gången.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Take a chill pill! Visdomstämder växer bara en dag i taget ungefär. Det gör ondare än ondast i typ ett dygn och sen försvinner smärtan. Ta en värktablett..!

2010-01-11 @ 11:09:36
URL: http://www.lisasfanclub.se
Postat av: kaka

"ta en panodil och gå å lägg dig", som läkare brukar säga :P Du kan ju också ha fått in ngt skit under fliken(tandköttet) som ligger över visdomstanden. Jag har ju fått en såndär liten pytteborste av tandis för att kunna göra rent. Köp en sån vettja, billigare än att gå till tandläkaren. Sen kan du ju bli student och få 10%, alternativt gå upp te krp tandläkare, så tror de att du är student. sipp soppa.

2010-01-11 @ 11:45:27
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

Lisa: jo, har redan tagit en värktablett! blir litte bättre, men mina visdomständer brukar göra ont i en vecka ungefär, det suger litte det med. :(((



kaka: jo det är sant, men jag har redan rotat runt där med en stålpinne. haha.

men vafan, ja kan ju inte bli student bara för o få gå till tandläkaren billigare. HAHA

2010-01-11 @ 12:29:49
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Lisa

Eller! Ännu bättre - det är nytt år nu. Och om man går till tandläkaren för mer än 3000 kronor på ett år går försäkringskassan och betalar 50% av alla resterande tandläkarbesök.



Det var allstå rätt ekonomiskt av mig att dra ut TRE visdomständer på samma år. ;)

2010-01-11 @ 17:11:05
URL: http://www.lisasfanclub.se
Postat av: apan

Lisa: tretusenspänn? näääh... haha, fan va dyrt! undrar om man kan avbetala tandläkaren???

tre visdomständer?? vafan, är du drakulla eller??

2010-01-12 @ 09:26:12
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0