krankhaus das kärlek

Gillar ni min hemmagjorda tyska? Är riktigt dålig faktiskt, kanske borde skriva ett helt inlägg på fejk-tyska? Ich bin Ladin, Una senora jah?

Och nu kommer årstiden då jag blir helt vansinnigt förälskad. Har gått omkring i ungefär en-två veckor och varit extremt kärlekskrank. Blev handsktlöst förälskad i kassörskan idag, har ju sett honom asmånga gånger men idag ville jag borda honom, eller bju på kakor. Konstigt. Brukar inte tycka att karlar är särskilt attraktiva, men nu jävlar vill jag fan idka älgskog med ungefär 50% som kommer ivägen.
Köpte choklad istället.

På tal om kärlek så har jag laddat ner litte nya skivor till min mobil-mp3-spelare. awesomness! Gorillaz nya platta, salem al fuckir (jag sa ju att det var illa!!) och The teddybears sthlm. Har försiktigt börjat lyssna på Gorillaz-plattan, men det lär nog ta tid innan jag inser storheten i den.
Brukar ta tid för mig att lyssna igenom skivor. Muse senaste platta tog det ungefär ett halvår innan jag lyssnat igenom ordentligt och skapat mig en åsikt ifall den var bra eller ej. Den var bra.

Lyssna på skivor är lite som att kasta sig in i ett förhållande faktiskt. Först funderar man på vafan man man gett sig in i. Vad är det för skit jag dragit hem nurå? Sen börjar man inse att man faktiskt gillar plattan! Man kan nästan säga att man älskar den, kan fan inte få nog av den. Lyssnar på den om och om igen. Och efter ungefär tre månader börjar man tröttna och laddar hem en ny - bättre platta.

(cynisk? Jag? nejvasägerru?)

Kommentarer
Postat av: emma

hahaha guuu va roli ru äe!

2010-05-04 @ 22:04:56
Postat av: apan

emma: hihi! ;)

2010-05-07 @ 07:06:13
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0