FAQ

Får ofta samma frågor varje dag, och för att göra det lättare för er så har jag samlat ihop dom vanligaste:

1. Klipper du digsjälv?
Nej, det gör jag inte. Det är skitsvårt, och dessutom försvårar det arbetet för frisören som ska plöjja igenom hövvet nästa gång för att rätta till misstagen. Klipper inte ens luggen själv. Folk som klipper sin lugg gör i princip ALLTID samma misstag, dom gör den för bred. Och det är riktigt jävla fult.

2. Om du fick göra vad du ville i mitt hår, vad hade du gjort då?
Alltså, jag är frisör, ingen jävla trollkarl. Jag känner dig inte, så det är skitsvårt att veta vad jag skulle göra som skulle passa ihop med Dig och din personlighet. Kom med litte förslag själv vettja, så hitter vi på nåt kul av det!

3. Köpte ju ett sånt där tresemmé schampoo från affärn och det är ju nästan som salongschampoo..
Nej, det är det inte. Det är samma skit som allt annat affärschampoo. Oljebaserade schampoon med mycket silikoner i, förstör din hårbotten och ditt hår. Tresemmé (och dom andra s.k "salongschampoona") kostar bara mer, så det är alltså bara märket du betalar för.

4. men mitt hår har aldrig varit så bra sen jag började med head and shoulders.
grattis. det är för att det innehåller slipmedel. Köp ett riktigt jävla schampoo istället.

5. Känner du av några arbetsskador?

Haha, ja. min rygg och mina axlar är helt paj. Borde börja träna.

6. Är det inte jobbigt o pendla från karlstad - krillehôla?

Näe, är inte så farligt. man vänjer sig.

7. Vad är roligast o klippa?

jag vettefan, beror helt på håret. Gillar o raka av folk håret, sjukt gött! Önskar jag var militärfrisör. hehe.
Annars är det ganska kul o klippa poppiga tanter i skojjiga frillor. Assymetri giller vi!


8. Hur ofta ska jag använda inpackning?

En gång i veckan, varannan vecka. svårt o säga, beror på din hårkvalité. Jag använder inpackning varje gång jag tvättar håret. (kom ihåg att använda balsam efter att du har haft inpackning i oxå!)

Och så skämtar folk ALLTID om samma sak. Händer minst tre gånger om dagen:
- jaha, vad ska vi göra här då?
- KLIPPA!! HAHAHA!!!!



När vi ändå håller på vill jag gärna tipsa om den här produkten! Trauma treatment från Lanza som är bland det bästa jag någonsin investerat i! extremt repererande, gör så att hårfärgen håller längre, värmeskydd och UV-skydd.
Mitt hår har fan aldrig mått så bra!
Plus att den luktar jättegott, typ ananas.

(Om ni har några hårfrågor är det  bara o fråga på!)


Kommentarer
Postat av: Anna Kaagaard Kristensen

Meeen... Du har säkert rätt, men jag använder tresemmé och jag tycker att det är skitbra, mitt hår går från råttbo till riktigt hår när jag använder det :P Och jag klipper mig själv jag var hos frisören för senast för 8 år sedan :)då måste jag typ vara alla frisörers värsta mardröm.

2010-10-01 @ 10:43:44
URL: http://annakaagaardkristensen.blogg.se/
Postat av: joh

vad tycker du om no poo och lush produkter ? ang kemikalier i schampoos och sånt :S /Joh

2010-10-01 @ 12:32:25
Postat av: elli

Men! Ska man ha balsam EFTER hårinpackning?

Eller ska man ha både före och efter?

Schampoo --> Balsam --> inpackning --> balsam?



Hur ofta tvättar du håret?

hur ofta ska man tvätta håret?

Hur funkar torrschampoo? Vad ÄR det ens? Är det bra?

I bland vaknar jag med värsta fina frillan men så måste jag duscha bort den för att jag tycker att håret ser fett ut.

Skulle torrschampoo kunna rädda't?

Och vad är det där pulvret man ska ha i hårbottnen för volym för något?

Finns det någon pålitlig webbutik med bra frisörgrejer eller måste man pallra in på en salong?

2010-10-01 @ 12:41:06
URL: http://www.elli.nu
Postat av: elli

P.s. Har hört att Blondinbella tvättar håret en gång i veckan. How is that possible?

2010-10-01 @ 12:41:46
URL: http://www.elli.nu
Postat av: Kajsa

Det verkar ju vara väldigt olika råd beroende på vilken frisör man frågar. Till mig sa de senast att jag kan använda inpackning istället för balsam tex och det tycker jag funkar finfint.



Den här Bobbykillen då, vad anser du om hans produkter? För enligt honom så det ju "äkta" frisörschampoon osv.



Sen så går det ju fan inte att köpa frisörgrejor hos frisörerna för då kostar det ju multum. Jag handlar grejerna på internet för mycket billigare peng. :)

2010-10-01 @ 14:09:45
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hm, intressant!

Härligt att ha en sajberfrisör :)

Kan du utveckla det där med inpackning och balsam. Skillnaden? Varför balsam efter inpackning?

2010-10-01 @ 14:25:49
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: apan

kul att ni ställer frågor! svarar imorrn eller ikväll!

2010-10-01 @ 14:32:57
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Angelika

Men om man tycker om head and shoulders då... mitt hår mår jätte bra med det, och blir jätte fet och får massa torr hårbotten om jag inte använder det schampot, vad ska man göra istället då??

Den balsamen är super bra... har haft den ett tag sen innan du klipper mig, då min gamla frisör sa till mig att använda balsam eller lite inpackning ibland, men jag har aldrig tid... då rekommenderade hon den.

2010-10-01 @ 14:56:42
URL: http://maximusochanthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0