"TUBEN, typ"

I Karlstad har vi inga häftiga underjordsfordon eller rälsspår överallt. Finns buss och tåg ibland. Annars gör vi som normalt fölk, går eller cyklar.

Idag testade jag och jobbkompis-sara att ta TÅGET från krillehöla till karlstad. Sjukt spännande. Och gött, lite som att sitta i en massagestol. Kände mig som en stockholmare som satt och gnällde på tuben.

OK; buss från krillehöla till karlstad, restid 60 minuter.
tåg från krillehöla till karlstad, restid 23 minuter.


Synd att den inte stannade i kronoparken dock. Vilket resulterade i ytterligare restid; buss från karlstad till krp 10 minuter, samt gångavstånd från tågstationen till busstationen ca 10 minuter.
Räknade ut att vi tjänade ungefär 3 minuter på tåg. Och massa byteskrångel o skit.

Men vi fick ju lite variation iaf.


BRÖD MED KORV. hahaha. :(


Tur att dom har en korvguide ifall man skulle ta fel.



Kommentarer
Postat av: Cho

Alltså, jag finner inga ord för hur underhållande jag tycker att din blogg är!! XD

2011-04-06 @ 23:33:53
Postat av: apan

Tack cho! du gjorde min dag!

2011-04-07 @ 07:39:07
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Cho

Du gör min dag varje dag! Din blogg är ljuset i mörkret på min deprimerande arbetsplats ;)

2011-04-08 @ 21:33:41
Postat av: apan

åh tack!! va glad jag blir! pussokram pårrä!

2011-04-09 @ 10:02:47
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0