frågestund v.3 svaren!

Tack alla som var med på frågestunden! I vanlig ordning har jag valt ut mina favoritsvar!

1. Vilken konspirationsteori är/var bäst?
Paul is Dead http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_is_dead (Gillar oxå den teorin, skitkonstig. Rävfan)

2. Varför kallas hot dog för just det? Har det haft något med hundar o göra eller?
Förr, i fattiga USA, brukade man vira in hundar i gammalt bröd, för man hade inte råd med filtar.. eh, nej jag kom inte på resten av den anekdoten. (Sudden!)

3. Varför ska man inte äta skalet på frukten?
skalet är svårt för magen att svälta och man kan få kraftiga finnar av att äta bananskal. Kiwiskal går att äta om det kokas i saltvatten i 45 min. (HAHA, finnar av bananskal? tack kristin)

4. Kan man tänka sig sjuk?
Kanske. Man kan iaf tänka sig frisk. En gång intalade jag mig själv att jag var frisk nog att sitta med 40 graders feber och dricka öl på en krog. Jag svettades mer än ölen. (busskillen!)

5. Vad är det sämsta man kan göra när man träffar en ny människa för första gången?
Döda den. (word, elli!)

6. Har högern verkligen blivit vänster och vice versa?
Nej. Det är bara ngt jävla mumbojumbo. Högern har blivit ännu mer höger och vänstern vågar inte längre stå för det som är vänster. Fegisar! Att dock högern försöker implicera att de är det nya "arbetarpartiet" osv tycker jag också är fegt. Säg som det är för i helvete. (Karin!)

7. Vilket djur är äckligast?
Här fick jag ju massor med olika svar så vi bildgooglar upp dom.


fästing

blobfish. Ser ut som en sur gammel göbbe.


marulk

star nosed mole. Töligt fejjs


Kapybaran, världens största hamster typ. scary.

8. Vem skulle vinna i armbrytning, du eller jag?
Armbrytning är så 2003, dansk polka duell är mer spännande. (agreed, rävfan)

Jag, skulle jag tro. (upp till bevis Lisa!!!)

9. Kan man bli vithårig över en natt?

ja det kan du! du bakar bullar nattetd alt. du är full och råkar somna med hövvet i mjölpåsen.
(emmy)


10. vilken seriefigur har det göttigaste livet?
Batman. Rik, massa roliga prylar, bästis på jobbet.
(synd att han verkar lite grinig bara, reb)

11. Varför säger många att dom "tror på jämställdhet", men vägrar kalla sig för feminister?
vi lite finare folk som inte vill förknippas med manshateri kallar oss inte gärna för feminister, eftersom det har en negativ manshatande klang (Kristin)

För att många tror att feminism innebär att hata män (dumma jävlar..). (sudden!)



Bonusfrågor:

(Från Nina)

När börja din bakdel bråka med dej, alltså cystan? Har du dragit med det länge? Gick du och kollade dej direkt så du visste att det var ofarligt?
Haha, har haft det i typ sju år. Och näe, kollade det inte på direkten, hatar sjukhus!! Dumt gjort dock.

När började du blogga och varför?

Blogga har jag väl gjort sedan 01 ungefär, fast då kallades det väl för "internetdagbok" typ? Har alltid skrivit om allt i hela mitt liv så det kändes ju rätt självklart, älskar att skriva!

Trivs du med ditt arbete som frisör? Jag tänker mig att det måste vara ganska slitsamt, uppleveder du det så?
Ja det är ganska slitsamt och rätt så dåligt betalt, men det är ganska kul, inte jämt dock. Ibland är det asjobbigt att vara glad och trevlig när man haft en riktig pissdag. Då brukar jag vara tyst istället. hehe

(Från Lisa)
Bonus: Ska jag skaffa lugg? En sexig snedis kanske?
Det som är bra med snedluggar är att dom flesta passar i dom, plus att dom är väldigt lätta att spara ut ifall man ångrar sig!





Pözz


Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hahahaha underbara svar på underbara frågor.

Tack för svaren på mina också.

2011-01-30 @ 21:30:03
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0