min färsen-stil!!!

Hittade en sån där skojjig grej på Anns blogg där man får beskriva sin stil, ni vet. Och som det självkära fåret jag är måste ju jag oxå göra en...eh...stil..lista.

Hur skulle du beskriva din stil?
Jag har en lat klädstil. Och med lat så menar jag lat. Jag gillar fashion och mode och sånt där, men det sträcker sig endast till överkroppen, då jag alltid har samma på mig på nederdelen (kjol, strumpbyxor, tråktjej, men det är bekvämt enligt mig, dessutom har jag för stor röv för byxor).
Vet faktiskt inte exakt vad jag har för klädstil heller för den delen. Ibland blire göllit, ibland rock´n röll, och mestadels fladdrigt. Mycket skjortor dock.


(fick för mig häromdagen att jag behöver mer färg!! så grön tröja o något blommigt fladder till)



Har du någon stilikon?
Nej. Eller jo, folk i allmänhet. Om jag gillar någon så brukar det inte ta lång tid innan copycaten inom mig tar över. "Åh tjej med fladdrig skjorta, VILL HA".

vad influeras din stil av?

Som sagt, folk i allmänhet. Polare, tidningar, köttfärsås, ni vet, det gamla vanliga.

Vilket plagg är typiskt för just din stil?
Kjolen. Jag behöver fan en ny kjol. Sist jag köpte kjol köpte jag en exakt kopia av min förra kjol. Sen har alla kjolarna gått sönder, så jag har gjort ett tappert försök till att lappa ihop helvetet, men det ser bara trashigt ut. Men vartfan finns det jeanskjolar? (helst i stretch), finns fan bara skjorts nu, och det ser jag rövig ut i.

Var handlar du oftast kläder?
Monki. Älskar monki, allt är fladdrigt, fashion och göttigt där. Eller h&m.


den där är oxå ny, fladdertröja, men jag tycker den ser ut som en avklippt morgonrock, så jag överväger att lämna tillbaka den.

När uppfann du din stil?
Uppfann och uppfann, tror inte ens jag hittat min stil. När jag var yngre försökte jag mig på både det ena och det andra, rock, synth och allmän estet-stil. När jag gick i högstadiet fick jag för mig att slips och pullover var hett och använde det till förbannelse. Sen fick jag leva med slips-lina oxå.


sudden och jag i gymnasiet. Då var jag helt inne på Kitty jutbrings stil, rakade mig på ena sidan och hade fluffigt lockhår, höhö

Hur gick det till?
Tror det var slipsen. Eller den gången jag köpte en skitful kappa i lack. Hade en fiskemössa oxå, innan det blev populärt.

Vad har du för stilhistoria?
Varför läser jag inte igenom frågorna först?
Jag minns iallafall det första moderna jag fick, och det var ett par skor, tror jag var nio bast. Skorna var typ... svarta och i blanka, halvkängor, och jag var så förtjust i dom att jag gjorde skosnöre-hängen till. Dom såg ut sån lakritsbitar. haha.


fint. njah.

Nämn en svensk person som du tycker har snygg stil
Öh... Kissie. Närrå. Javafan... Hon i sahara hotnights kanske?






Kommentarer
Postat av: Ann

Haha! Åh, men vill du inte ha Kissies stil? Hon som klär sig så jättebra!

2011-07-01 @ 16:37:56
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Raaff@soclog

tack Lina :)

2011-07-01 @ 22:10:11
URL: http://Raaff.soclog.se
Postat av: @soclog

2011-07-02 @ 00:47:59
URL: http://.soclog.se
Postat av: apan

Kissie; "1997 ringde och vill ha tillbaks sin klädstil!"

2011-07-02 @ 11:23:51
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0