allergisk

Iår tänkte jag för en gångs skull vara förberedd mot allergin from hell. Så igår ringde jag till doktorn och hoppades få monstermedicin utskriven. Läkaren pratade i exakt 7 minuter och 33 sekunder. Jag slutade lyssna efter ungefär 2 minuter och 15 sekunder. Min absolut sämsta egenskap. Om något är ointressant slutar jag lyssna. Det spelar ingen roll om jag vill lyssna eller inte, om det är viktigt eller oviktigt, tilltalar det mig inte så glider hjärnan iväg på andra håll och det enda jag svarar är typ "åhå...mhm", och sen efteråt ba "WTF? vafan sa hon?" Man kan tillexempel inte be om en vägbeskrivning direkt efter att man fått en vägbeskrivning när man redan svarat "aha, jojo, okej" på allt.

Fuck. Tror det var hennes tråkiga dialekt som gjorde att jag slutade lyssna. Småländska typ. Dessutom svor hon fan mer än vad jag gör. Imponerande och lite skrämmande, hon klämde in ordet "förjävligt" lite överallt.

Det här uppfattade jag iaf;
- skulle överdosera min redan överjävliga medicin ifall det börjar kännas riktigt förjävligt.
- någonting om ögondroppar.
- grazax var förjävligt dyrt, 1000 spänn för 30 tabletter.
- fick ej kortison eftersom ingen riktigt visste biverkningarna. eller nåt. förjävligt.


här är jag, 20 bast på gräs.

Kommentarer
Postat av: Sara H

UNDERBART! :D verkar som en skön brutta den läkaren, hahaha

2011-06-09 @ 19:01:18
Postat av: apan

hehe jodå. på ett skrämmande sätt.

2011-06-10 @ 06:59:58
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0