Jeho..what?

Kunde inte sova inatt. Låg och tänkte enbart på Jehovas vittne som jag nästan bjöd in i söndags!! Öppnade dörren, stressad och insmord i köttfärs (gjorde köttbullar), där stod två snygga tonårstjejer och fnissade. Jag flaxade runt med mina köttfärsarmar och kände mig ännu mer stressad. Sen började dom småprata lite.
"Vad gjorde jag? Var jag upptagen? osv". Tröttnade rätt snabbt och frågade vad fan dom ville (fast på det artiga sättet). Dom ville prata om Bibeln. LÄRAN om bibeln. Oh boy! Gissa om jag ville prata om bibeln?! Jag ville bjuda in dom på kaffekask och gamle mariekex och intervjua skiten ur dom.

Är ju rätt intressant med religion. Kan dock inget om s.k "Jehovas", förutom att det är en slags sektliknande organisation, något om vakttornet, plus att dom inte gillar bögar. Och så är ju troende människor så himla spännande. Varje gång jag träffar troende så vill jag alltid veta hur dom ser på saker och ting, hur dom upplever vissa grejer osv. Det ligger ju så långt borta från ens egna perspektiv lixom.
Ska bju in dom nästa gång på fulsprit och kaffet! Får se ifall dom blir griniga eller glada.



Kommentarer
Postat av: elli

HAHAHAHAHAHAHA! Jag döööör!

2011-10-19 @ 09:22:34
URL: http://www.elli.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0