Leaves me alonez

Idag har folk följt efter mig överallt. Från det att jag stapplade iväg från jobbet har fölk hängt efter.

1. ÄNNU en engelskman. Han sa nåt om bussen, och jag gjorde mig halvförstådd som vanligt. Lyckades nästan skicka iväg honom på fel buss oxå, stackarn. Sen började han prata om sin klocka. Pekade hysteriskt. Jag svarade artigt; "Yes it are". Sen tackade han mig och gick.

2. Gick av bussen och en litten tjej stalkade mig. Va var hon? Åtta? Nio? Ungen alltså. Inte klockan. Hon ville veta allt om mig. "Vad heter du? Vart bor du? Hur gammal är du?". Sa att jag var 103. Kände mig så iallafall.
unge: Är du gift?
apan: nä!!
unge: VA?? men varför inte?
apan: för att jag inte vill.
unge: hmm... Har du en pojkvän?
apan: nej... inte ens det.
unge: VA???? VA KONSTIGT! VARFÖR?


Och sådär höll det på. Kände mig som en gammel ogift nucka. Sen sa hon att jag hade fina ögon och sprang iväg. Alltid nåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0