köttfärssoppa!

Idag har jag gjort en vrålgod köttfärssoppa! Jag brukar aldrig gå efter recept när jag lagat mat utan höftar mest hela tiden, det är då det blir godast tycker jag.

Här är höftrecept på min supergoda köttfärssoppa (LCHF)

1 morot, grovriven (jaja, om du är superstrikt lchf-are så skippa moroten da!!!)
ca 8 dl vatten
1½ buljongtärning, hade med köttsmak
en halv lök, grovhackad
lite senap
en halv burk creme fraiché
2 msk cremé bonjour med tomatsmak
1 burk krossade tomater
sambal oelek efter smak. Tror min är rätt svag så jag slaskade på rätt rejält.
kryddor (vitlök,paprika,basilika,svartpeppar)
1 msk smör

stek löken, sen köttfärsen, häll i resterande ingredienser och låt koka tills det lukter gött!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Är det ingen köttfärs i? :S

2011-09-19 @ 09:11:19
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

OJJJ!!! jo det är det. :( ungefär 400 gram. eller va säger man.

2011-09-19 @ 19:27:01
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0