Barn barn barn

Många av mina polare har skaffat barn. Och jag har börjat få frågan allt oftare "när är det din tur då?", både av okända människor och bekantskaper.
Vettefan om det är för att jag är kvinna 25+ och det är dags nu, KLOCKAN TICKAR!!!

Och ju äldre jag blivit desto mer förvirrad blir jag, vill jag ha barn eller inte? Spädbarn är bland det tråkigaste jag vet. Dom bajsar, sover och kräver total uppmärksamhet.
Men jag märker oxå att det förväntas av mig att jag borde vilja ha ett barn. När jag säger att jag är tveksam brukar folk typ säga "jamen det kommer!"

Ja, eller inte, den kanske inte kommer, den där barnlängtan som alla kvinnor tydligen ska ha. Tyvärr, men det värker inte i mina äggstockar när jag ser en bebis.

Men jag vet inte. Den som lever den får the.


Kommentarer
Postat av: Sara H

Känner precis likadant...

2012-12-20 @ 11:38:09
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Känner igen det där. Pratade tillsammans med Jenny om just det i senaste poddavsnittet: http://gotlandstrosorna.wordpress.com/2012/12/20/avsnitt-tva-bjallror-klinga/ Jag har kommit fram till att det bästa är att inte fråga om man ska skaffa barn snart alls Frågan är helt enkelt för privat på samma sätt som barn"lösa" ska slippa besvara fråga "varför har du inga barn" titt som tätt. Om man är dödspolare kan man naturligtvis fråga men inte annars. Hur tänker du?

Svar: Ja det är en privat fråga, men av någon anledning verkar folk ändå tycka att det är okej att fråga, och jag tror att det beror på att jag är kvinna. Jag har aldrig hört någon ställa samma frågor till män. Barnfri tjej - stackarn (kan hon inte få barn?) barnfri kille - skön ungkarl lixom. Och nej, jag ställer aldrig såna frågor till folk jag inte känner. (p.s ska spana in podden!! Spännande!)
din apa i etern.

2012-12-20 @ 15:08:44
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: KKP

Att du blivit sambo är ju naturligtvis också en anledning till att frågorna börjat hagla. Sen är det nog mer vanligt än ovanligt att när man närmar sig 30 i alla fall tänka på barn. Säg "skit i det du!" när folk frågar för mycket :)

2012-12-20 @ 23:03:08
URL: http://kirrekirrepirre.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0