matomatomat.

Idag köpte jag en gurka som var så stor att jag nästan blev generad.

Hehe.
Idag ska vi prata om mat! Jag älskar mat. Jag har en slags störd kärleksrelation till mat. Ibland när jag pratar om mat så börjar jag dreggla (på riktigt alltså!). 70% av dagen så tänker jag på mat, vad jag ska köpa för mat, vad jag ska äta för mat, och om det går att laga nåt spännande till matlådan!! Mat mat mat mat.

Och det här är en slags förbannelse som hänger kvar från ätstörningstiden, mathysterin. Älskar som sagt mat, men jag har ingen som helst självbehärskning när det kommer till kritan. Och jag kan fortfarande känna mig smutsig om jag äter kakor, eller få ångest om jag äter s.k "middag" på kvällen (äter på kvällen, men aldrig en "måltid").
Ibland kan jag få riktiga cp-ryck och typ köpa en daimtårta och äta upp. Eller blanda ihop asmycket kaksmet och ba "MÖMMAH!". Sen känner jag mig smutsig i en vecka och får gå med svansen mellan bena o skämmes som en hund!!

Så, det enda som funkar för mig är fan fasta rutiner. Och jag kan ej ha socker hemma, eller kollisar, då går det åt helvetet.

Nu ska det fan bli litte ordning på julmagen, har fläskat på mig rätt rejält. Men som sagt, det är gött med mat.

matmatmat! puss.





Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Älskar att du är så öppen med dina ätstörningar. Det är modigt tycker jag.



Men du, vad menar du med kollisar?

2012-01-02 @ 21:01:37
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: apan

Tack! Känner mig alltid nervig när jag skriver om det dock!



Oj, kollisar är kolhydrader!

2012-01-02 @ 21:25:17
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0