apan gick på bal

Nu är jag helt inne i memory-lane här!! Såg massa tjusiga bal-snubbor/snubbar/bal-hens idag och tänkte tillbaka på min bal. Såhär skrev jag om balen 2004.

Ja. Igår var det alltså bal o grejer. Jag ville inte dit alls, egentligen, eftersom jag faktiskt inte kände nån jävel som skulle dit. nästan.
Utanför blue moon bar stod alla uppställda och uppsvällda och väntade på bekräftelse. Då ångrade jag ännu mer att jag gick dit. Träffade Bengan, hannill, aschloo, sudden och emelie utanför, så visst, lite fint säl-skap fick jag en stund.
Jag både kände mig och såg ut som nån kärring från glamour. Men det får man göra - sa mamma.

Alla från klassen var fina på nåt sätt. Det sa dom även till mig - ”vad fin du är idag Lina.”
Väl på ingång till balen stod alla med sin..partner. utom jag. Jag ville vända mig om, skrika, springa hem och tappa en sko. Men det gjorde jag inte. utan gick in, ensam.
där inne hittade jag Patte och Erika som jag stalkade ett bra tag. Linus var dretfull.
Sen bar det iväg till trerättersmiddan.
Försök att inte gå på toaletten” sa nån jävel på scen. Jag gick nog på toa efter fem minuter. Världens bästa bordsplacering kanske.
En i klassen jag inte är så speciellt förtust i, hon låter ungefär som ”The Nanny” och skrattar därefter. Stefan - min lärare. och två andra brudar från Kil.
I ungefär tre timmar käkade vi och stefan pratade oavbrutet om hundar och hunduppfödning (taxar).
Jag sa: ”Jag gillar inte hundar”, då blev han sur.

Vid varmrätten kom nån snubbe fram från nån annan skola, böjde sig över mig (ja, det var väl urringningen?), och sa:
öhh.. är du från eleverådet?”
jag svarade inte, trevlig som jag är.

Sen skulle en representant för varje skola säga några väl valda ord. Alla skolor babblade i två minuter var, tills dretfulle Linus för våran skola skulle prata. Han pratade i en kvart. Och sa nåt om alla i klassen.
Om mig sa han:
Lina, du kanske skulle gått estet.”


Jag svepte min öl fort som fan. Vad som hände resten utav kvällen känns ganska luddigt. Och jag spenderade ungefär halva kvällen tillsammans med Boris. Jag ville hem fort och få av mig det trånga fodral till klänning. Jag kunde knappt andas. Och efter all mat såg jag smått gravid ut.
Jag tröttnade och tog av mig skorna och klappade i takt, samt spelade elgitarr. Drog till Linda i skallen två gånger med klacken. haha.

Folk var otrogna, jag träffade Fredrik som var väldigt kramsjuk, Jag kanske gjorde bort mig. skrek ”bomshakkalakk” till masssa reagge-snubbar utanför.
Gita ville hångla, Koffe och Tommy hångla. Folk brydde sig om min sexualitet.
Dansade utan skor. Osv.
Men i det hela var det rätt kul.




(ursäkta lila text)

Kommentarer
Postat av: Ida

"Drog till Linda i skallen två gånger" hahaha!

2012-06-12 @ 08:51:01
Postat av: apan

haha, skräll lixom!

2012-06-12 @ 21:36:15
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0