Ett fel närmare rätt

Tror ni missförstod mig ang. tjockgrejen. Alltså jag är en tjockis, och varje gång jag skrivit eller sagt att jag är tjock så blir folk lite hysteriska och ba "NÄJ DU Ä INTE TJÖCK DU ÄR NORMAAAL".

Har alltid fått höra att jag är "normal - INTE TJÖCK". Och första gången jag hörde det så funderade jag som fan på vad som var normalt egentligen. För om jag har kroppstypen "normal" så innebär det ju att alla andra är onormala.

Och vem fan har bestämt vad som är normalt och onormalt?

Vi kan väl låta det vara så, vissa är tjocka, andra är smala, låt fölk vara fölk och vi kan väl säga att "tjock" inte är ett skällsord utan bara ett konstaterande av en kroppsform, precis som "smal".

(tjocka katten får klorna klippta)


Kommentarer
Postat av: Sara H

Nu har jag ju inte sett dig IRL men du ÄR ju inte tjock. Jag menar det är klart man kan vara tjock eller smal, men njä du är ju bara snygg! Föffan! :P Tjock är man när man typ inte kan ha vanliga kläder och inte kan röra sig, du är ju som en smidig katt. Åh känner mig som när man gick i lekis och ba "åh vilken ful teckning jag ritat" "näää den är jättefin". Bah.

Svar: haha! ja är litte tjock! ;) ska ta en närbild på min dubbelhaka någon dag!!
din apa i etern.

2012-11-19 @ 13:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0