Lorthåret

Oviljan att tvätta håret för 15 minuters extra sovmorgon går före en fräsch frisör!!!
Tyvärr. Jag kan inte kalla mig hippa frillasören då jag på senare tid utvecklat extrem lathet (plus att jag är så fantastiskt vacker ändå) ang. utseendet.

Tvättar numera håret 2 ggr i veckan, oftast lördag och onsdag. Så jag har utvecklat ett lathetssystem för detta.

Nytvättat hår = utsläppt hår. Har nästan slutat platta det (tar tid) utan blåser lite och kramar i lite kräm och olja.
Dag 2 = här funkar även utsläppt hår, kanske lätt plattning.
Dag 3 = nu börjar det bli fett. Men det går ändå, man tvättar enbart lugg + lite hår på sidorna, sen börjar hårbollens storhetstid.
Dag 4 = upprepa samma process som innan.

Och där har ni't!! Lite lortig, men 15 minuter piggare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0