måleri måleru målerja

Yezzz jag har invigt vattenfärgerna jag fick i börthday-present! Gick all-in och målad (ja) ETT TRÄD. Alla vet att träd är det jävligaste helvetet att måla. Varför målar jag ett träd för? Reptilhjärnan fick spel och tyckte att det verkade som en bra ide.
 
Har ej målat med vattenfärger/akvarell sen mina tidiga tonår. Och idag mindes jag varför - DET ÄR PISSVÅRT. ja. Hade för mycket färg, tappade tålamodet, slaskade på ännu mer färg vilket blev, eh, ett träd i naturkatastrof. Det vådliga stackars vattenträdet grät ännu mer när jag fick för mig att det var smart att blanda i bläck i kaoset = ännu mer kaos. Trädkaos.
 
Men jag lärde mig iallafall liiiite hur vattenfärg fungerar och har fått en rejäl bakläxa,
1, använd pyttefärgen och mer vatten
2, går ej att måla en hel bild på 5 minuter och förvänta sig ett bedårande mästerverk. Nästa gång så lovar jag migsjälv mer tålamod och ett objekt jag klarar av att måla (ej träd) Plus en skiss innan.
3, måste köpa bättre penslar.
 
Imorgon (eller ikväll?) tänkte jag ge mig in i något ännu värre nämligen olja, vilket troligen blir ännu värre än naturkatastrofen till träd, då jag never ever har målat i olja.
 
såhär tattigt kan ett träd se ut efter 5 minuters ren målarkonst. Vi kan även konstatera att skisspapper inte är bra att måla vattenfärg på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0