apan i lucia

HAHA, på tal om lucia, har jag kanske någon gång skrivit att jag faktiskt ställde upp som lucia-kandidat i gymnasiet. 2002 var det, och jag har faktiskt inte en aning om varför jag gick med, har bara hittat en anteckning om det oxå och där står det att ingen i lucia-tåget kunde sjunga, samt att jag helst krävde ett lucia-tåg med enbart tomtar, men ingen höll med. 
Vi var tre kandidater, och vi fick gå runt i alla klasser och ställa oss på rad framför vita tavlan så fick alla rösta. Och vi var allt annat än "normala" lucia-kandidater iallafall. Jag såg ut som en liten...eh... superestet med manchesterbrallor och konstig frisyr. 
 
Och jag vann ju såklart inte, då blev jag sur och gick ut ur lucia-tåget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0